Awarded productconcept

Echt Broodje Aap is naast een grappig en lekker biologisch broodje een goede gelegenheid om als je producent en horeca te profileren door je ‘sterke verhaal’ te vertellen.

Van grap tot innovatief productconcept
Bij Ziener ontstond het idee in eerste instantie als grap voor een eigen presentatie waarbij ik ons ‘sterke verhaal’ wilde onderstrepen. Eenmaal uitgewerkt, zag ik direct meer mogelijkheden om het idee, van het vertellen van een ‘sterk verhaal,’ verder uit te bouwen als innovatief marketing idee.’

Idee in de praktijk
Carl Siegert is één van Nederlands grootste horecabakkers met een passie voor innovatieve broodideeën en biologische producten. Hij kocht het idee en ontwikkelde een geschikte receptuur. Speciale mallen werden ontwikkeld om tekening in het deeg te houden na het rijzen. Na veelvuldig testen werd het eerste ‘Echte Broodje Aap’ geboren.

Award-winning
Echt Broodje Aap ontving een eervolle vermelding van de Food Inspiration Day. In februari 2011 heeft het de Maastrichter Star gewonnen op de European Fine Food Fair.